UX/UI Case Study

Sweet Factory store - Kiosk do drukowania spersonalizowanych naklejek

Opis projektu

Sweet Factory Store to siec sklepów ze słodyczami rozmieszczona po całej Polsce. Zarząd sieci zwrócił się do nas z potrzebą stworzenia innowacyjnego urządzenia, które umożliwiłoby klientom drukowanie naklejek na produkty z możliwością wpisania własnego tekstu.

Moja rola w projekcie

Jako członek zespołu UX/UI byłam odpowiedzialna za:

  • architektura informacji (CMS)
  • user flow (user flow interfejsu + user case CMS)
  • UI interfejsu
  • Poprawki CMS po pierwszej iteracji produktu

Główne założenie

Celem całego zespołu było zaprojektowanie oraz zbudowanie interaktywnego kiosku, który byłby łatwy w obsłudze, atrakcyjny wizualnie i umożliwiał klientom personalizację swoich zakupów. Dział UX/UI był natomiast odpowiedzialny za stworzenie zarówno architektury informacji, która zapewniłaby efektywną nawigację po kiosku, jak i za zaprojektowanie intuicyjnego i atrakcyjnego interfejsu użytkownika. Do naszych obowiązków należało również zaprojektowanie oraz wdrożenie systemu CMS do obsługi urządzenia.

Cel projektu

Nowe urządzenie to potencjał do zwiększenia zaangażowania klientów oraz stworzenia dodatkowej wartości, pozwalając klientom na tworzenie unikalnych, spersonalizowanych opakowań na swoje ulubione słodycze. Projekt miał na celu nie tylko zaspokoić potrzeby klienta, ale także dostarczyć nowe doświadczenie zakupowege, które zwiększyłoby lojalność klientów wobec Sweet Factory Store oraz przyciągnąć nowych klientów.


Proces projektowy 01

User flow

Początkowym wyzwaniem projektowym było zaprojektowanie efektywnej architektury informacji, aby użytkownicy mogli łatwo nawigować po interfejsie. Dla użytkownika końcowego kiosk ma byc miejscem, gdzie w krótkim czasie znajdzie odpowiednią naklejkę, a jeśli to możliwe doda do niej własny tekst. Nie mogliśmy zapomnieć również o możliwości zmiany języka, gdyż klientami Sweet Factory Store często są zagraniczni turyści.


UI Interfejsu 02

Główne funkcjonalności interfejsu:

Główne funkcjonalności interfejsu kiosku musiały byc zaprojektowane graficznie. Oprócz skupienia na dobrze przemyślanym ułożeniu elementów trzeba było dostosować interfejs do słodkich i kolorowych wnętrz sklepów Sweet Factory Store. Projektowanie dotyczyło ekranu dotykowego.
  • Wybór wzoru naklejki
  • Personalizacja tekstu na naklejkach
  • Wybór ilości drukowanych naklejek podczas jednej sesji
  • Zmiana języka

Ekran startowy / Pierwsza iteracja projektu:

Druga iteracja projektu

Po testach interfejsu z użytkownikami zwróciliśmy uwagę na miejsca, które wymagały poprawy.

Jak to działa w praktyce?

Link do prototypu Link do instagrama


Kilka zmian w CMS 03

Okazało się, że pierwsza wersja oprogramowania dla klienta wymaga poprawy. Wnioski z testowania produktu oraz wskazówki deweloperów dały podstawę do zaprojektowania zmian.

Moja rola

Moim zadaniem było przeanalizowanie struktury CMS oraz zaproponowanie zmian aby poprawić użyteczność systemu.


Podsumowanie 04
Zaprojektowanie interfejsu maszyny do drukowania naklejek oraz poprawki w oprogramowaniu dla klienta okazały się cenną lekcją. Szybkie testowanie naszego projektu dało możliwość wprowadzenia zmian na podstawie feedbacku od użytkowników zarówno klientów sklepu jak i osób, które są odpowiedzialne za obsługę systemu za pośrednictwem CMS.

Prawa autorskie
©
All rights reserved to
Magda Wrońska & Artur Niedzielski
Email
wronska.mg@gmail.com
Media społecznościowe
Linkedin