Sweet Factory store - Kiosk do drukowania spersonalizowanych naklejek
Sweet Factory Store to siec sklepów ze słodyczami rozmieszczona po całej Polsce. Zarząd sieci zwrócił się do nas z potrzebą stworzenia innowacyjnego urządzenia, które umożliwiłoby klientom drukowanie naklejek na produkty z możliwością wpisania własnego tekstu.
Jako członek zespołu UX/UI byłam odpowiedzialna za:
Celem całego zespołu było zaprojektowanie oraz zbudowanie interaktywnego kiosku, który byłby łatwy w obsłudze, atrakcyjny wizualnie i umożliwiał klientom personalizację swoich zakupów. Dział UX/UI był natomiast odpowiedzialny za stworzenie zarówno architektury informacji, która zapewniłaby efektywną nawigację po kiosku, jak i za zaprojektowanie intuicyjnego i atrakcyjnego interfejsu użytkownika. Do naszych obowiązków należało również zaprojektowanie oraz wdrożenie systemu CMS do obsługi urządzenia.
Nowe urządzenie to potencjał do zwiększenia zaangażowania klientów oraz stworzenia dodatkowej wartości, pozwalając klientom na tworzenie unikalnych, spersonalizowanych opakowań na swoje ulubione słodycze. Projekt miał na celu nie tylko zaspokoić potrzeby klienta, ale także dostarczyć nowe doświadczenie zakupowege, które zwiększyłoby lojalność klientów wobec Sweet Factory Store oraz przyciągnąć nowych klientów.
Początkowym wyzwaniem projektowym było zaprojektowanie efektywnej architektury informacji, aby użytkownicy mogli łatwo nawigować po interfejsie. Dla użytkownika końcowego kiosk ma byc miejscem, gdzie w krótkim czasie znajdzie odpowiednią naklejkę, a jeśli to możliwe doda do niej własny tekst. Nie mogliśmy zapomnieć również o możliwości zmiany języka, gdyż klientami Sweet Factory Store często są zagraniczni turyści.
Po testach interfejsu z użytkownikami zwróciliśmy uwagę na miejsca, które wymagały poprawy.
Okazało się, że pierwsza wersja oprogramowania dla klienta wymaga poprawy. Wnioski z testowania produktu oraz wskazówki deweloperów dały podstawę do zaprojektowania zmian.
Moim zadaniem było przeanalizowanie struktury CMS oraz zaproponowanie zmian aby poprawić użyteczność systemu.